Cara Hasilkan Uang Dengan Instagram

Adakah Anda ingin buat duit banyak dengan cara praktikal? Sekiranya iya, inilah masanya untuk Anda mengetahui cara buat duit dengan Instagram tanpa modal.

Walaupun Anda tidak mempunyai banyak pengikut di Instagram, Anda masih boleh menggunakan petua yang akan kami berikan.

Jadi, apa sahaja cara menjana duit dari Instagram tanpa modal? Sila baca panduan yang kami share di bawah.

 

Kenapa Mesti Bisnes di Instagram?

Sebelum mengetahui bagaimana menjana duit dari Instagram, mari kita mulakan dengan pertanyaan: Kenapa menjalankan perniagaan di Instagram sangat menguntungkan dan seronok?

Jawapannya kerana Instagram adalah salah satu platform terbaik untuk berniaga.

Anda pasti tahu bahawa Instagram adalah platform media sosial yang popular dengan lebih daripada 1 bilion pengguna. Yang mungkin Anda tidak tahu ialah Instagram mempunyai pelbagai ciri yang menyokong perniagaan, terutamanya untuk usahawan.

Anda boleh menggunakan pelbagai ciri yang memudahkan Anda untuk berniaga. Bermula dari Shopping Posts hingga mempercepat transaksi dan penggunaan hashtag yang memudahkan pencarian riset/penyelidikan pasar.

Sekarang, dengan sebilangan besar pengguna, Anda dapat mulai membayangkan seberapa besar prospek berniaga dengan platform ini? Sebenarnya, 89% ahli perniagaan mengakui bahawa pendapatan mereka melambung tinggi berkat media sosial ini.

Adakah Anda semakin ingin tahu bagaimana menjana duit dari Instagram?

 

 

Untuk hasilkan uang lebih cepat lagi bisa kesini : daftar pkv games

 

Cara Buat Duit Dengan Instagram

Ok, jom tengok bagaimana cara buat duit guna Instagram sehingga Anda dapat pendapatan tambahan.

1. Jual Produk Sendiri
Menjual produk sendiri. Berapa potensi perniagaan ini? Dalam sebuah survey, 83% orang lebih suka membeli produk buatan tangan (handmade). Jadi prospek perniagaan ini cukup menjanjikan.

Pada masa ini, kualiti produk buatan tangan lebih meyakinkan kerana pemilik perniagaan mengawal produk secara langsung. Selain itu, orang juga menyukai sesuatu yang unik.

Di Instagram, potensi menjual produk buatan tangan juga cukup baik. Sebenarnya, dengan interaksi yang lebih kuat dengan pemilik perniagaan melalui platform ini, kepercayaan pengguna tentunya lebih besar. Terutama, jika berbanding dengan marketplace.

Anda boleh meniru kejayaan secretrecipemy. Perniagaan makanan ini yang menjual makanan sendiri dan telah berjaya menjadi restoran dalam talian dengan banyak pelanggan.

 

Jika cara menjana wang dari Instagram dengan menjual produk buatan tangan menarik bagi Anda, cuba ikuti petua ini.

  • Buat produk yang sesuai dengan minat dan kepakaran Anda. Ini akan memudahkan Anda mendapatkan produk terbaik untuk di jual.
  • Mempunyai akaun Instagram dengan nama yang unik. Dengan mencipta nama kedai yang unik, jenama Anda lebih mudah diingat.
  • Tulis maklumat bio Instagram yang jelas. Pastikan khalayak Anda mengetahui bahawa Anda membuat produk itu sendiri.
  • Kemas produk dengan pembungkusan/packaging yang unik dan menarik. Pembungkusan yang indah akan memberikan kesan yang baik di mata pembeli.

Untuk memudahkan Anda menjual produk, Instagram telah menyediakan fitur Instagram Shopping. Ini membolehkan calon pelanggan membeli secara langsung tanpa perlu beralih ke aplikasi lain.

 

2. Product Reviewer
Apa yang Anda buat sebelum membuat keputusan untuk membeli sesuatu? Kemungkinan besar, Anda akan mencari ulasan atau review produk dari orang lain terlebih dahulu.

Menariknya, 98% orang jugak menjawab perkara yang sama dengan Anda. Ini bermaksud, ulasan produk dapat mempengaruhi keputusan seseorang untuk melakukan transaksi. Dengan cara itu, menjadi seorang product reviewer boleh menjadi kaedah untuk mendapatkan wang dari Instagram.

Caranya ialah, Anda hanya membuat review terhadap produk yang Anda suka. Sekiranya Anda dapat melakukannya dengan baik, tidak mustahil syarikat produk tersebut bersedia membayar Anda.

Di Instagram, terdapat banyak product reviewer yang berjaya dengan pelbagai ceruk/niche. Bermula dari makanan, pakaian, dan buku.

Sebagai contoh Anda boleh check akaun salah satu Book Reviewer yang cukup popular, athirah_bookstagram.

 

 

Related posts